Isnin, 28 April 2014

My Pregnancy Journey : Pengalaman



salam dan selamat pagi

huhhuhuhu.. lama tak update kan... tetiba gelak.. hahaha..

tak tahu nak kongsi apa sebenarnya... tapi ada juga satu dua perkara leh kot nak di share.. tentang perasaan kali pertama pregnant ni

masa first2 tahu kompom la happy kan.. teruja sedih terharu bagai... tapi di sebalik tu saya menyimpan satu lagi perasaan iaitu TAKUT... xtahu nak gambarkan camner.. sampai berpeluh2 pikir... x bagitahu sapa pun... last2 bagitau gak kawan terdekat so dorang suh jangan pikir... nanti takut effect baby sbb perasaan ibu akan di kongsi sama dengan bayi... 

TAKUT

banyak menda... sampai tidur malam pun xlena sebab saya takut bangun pagi esoknya bayi saya hilang.. risau teramat-amat.. risau takut berita tentang saya pregnant tu hanyalah saya bermimpi.. so tiap malam tido pegang perut..berdoa supaya bayi saya selamat :( ..fobia yang xtahu nak ungkap camner.


takut fikirkan sakit nak bersalin.. adakah normal.. operate... sekarang saya elakkan dengar cerita pengalaman orang.. sebab saya xnak tahu pun cara, rasa atau pun apa.. kalu tak memang tak tidur malam la duk pikir...

adakah ini perasan NORMAL bagi seorang wanita hamil?


sekarang saya dh minggu ke 10- alhamdullilah... tak excited tak apa cuma banyak membaca... yang lain xde lagi.. tunggula dah 7 8 bulan baru nak pikir menda lain..skrg kadang2 saya rasa saya cam biasa je..

cuma alahan yang teruk buat saya sedar saya sedang mengandung... setakat ni ngidam xde yang pelik-pelik.. cuma nasi saya langsung tak leh makan.. saya banyak makan mee, bihun, biskut...

moga hari-hari mendatang lebih baik.. tak sabar nak tengok perut sendiri..kikiki.. moga allah pelihara anak saya dari segala kemungkinan.. 





2 ulasan:

DYatie ABakar berkata...

Normal kot emi. Amalkan doa utk bayi dalam kandungan tu.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah sis..
Nak usaha jugak cam sis..doa kan eda berjaya hehe