Rabu, 26 Februari 2014

Resepi Atkins Ej: Resepi ke 7- Tomyum kung atau Tomyam Putih ala Atkins

Tomyam nyum nyum


salam pagi Rabu dan Happy berAtkins

ok seperti yang di janjikan hari ini saya kongsi resepi Tomyam putih / Kung

kan dah ckp dalam beratkins boleh makan sedap2...tpi tetap turun berat kan kan

so mari kita check resepi..kompom ngah telan air liur kan memasing.. saya yg menaip ni pun kan main air liur duk telan je.. hahahaha


RESEPI TOMYAM KUNG / PUTIH

BAHAN-BAHAN:-

Beberapa Ketul Ayam
Udang
Daging - optional
Sayur - Caulifalower, Celery
Cili Padi 
Sehelai Daun Limau Purut - carikkan
Serai - Ketuk
Sebiji bawang besar - potong 4
2 ulas Bawang putih - Ketuk
1 inci Halia - Ketuk
2 Sudu Air asam Jawa
Garam
Air

CARA-CARANYA:-

Masukkan air dalam periuk dan rebus Ayam dan daging bagi empuk
dah empuk masukkan semua bahan lain kecuali sayur, udang dan bahan perasa
masukkan sayur dan tunggu mendidih
masukkan bahan perasa 

siap!!

P/s: kalu nak tomyam kaler merah masuk la cili kisar sesudu...

senang kan dan tak rumit langsung...

NOTA tapak KAKI: " ASAM JAWA" dan "DAUN LIMAU PURUT" di katakan tinggi nilai Karbo.. tapi bila kita dah masak seperiuk pandai2 lah bahagi dan kira.. xkan seperiuk nak makan kan kan.. kompom semangkuk je.. so try la ye :P

Hari Ke 86.. abaikan cermin kotor.. apalah kat hidung tu..hahahahah

ni hari ke 86 saya berDA.. tak sangka kan dah lama berDA... uhuhu...

" Cuba lah sesuatu perkara dengan penuh disiplin dan semangat, jangan mudah putus asa "- Atkins Ej

Tiada ulasan: