Isnin, 17 Februari 2014

Diet Atkins: My Journey

Sebelum berDA


this is me before...
ketika entri ini di tulis ini adalah hari ke 78 saya berDA

mesti korang tertanya-tanya kan.. macamana saya setabah ini.. sekuat ini and semampu ini bertahan dalam atkins.. yelah kebiasaan 28 tahun boleh makan nasi tetiba nak tinggalakn nasi sehari jenuh ooo nak pikir

kalu saya cakap elek boleh la.. sebenarnya saya tipu!...

saya pun seperti anda juga.. soalan demi persoalan bermain dalam fikiran.. boleh tak n boleh tak.. dengan faktor kerja.. dengan kalau nak makan mesti berjemaah.. kalu tak p makan rasa cam tak syiok la kan.. asik duk tahan nafsu je...hahahahahah

tapi semuanya total berubah

tanggal 2/12/2013 saya terpaksa nekad.....terpaksa ok terpaksa....hahahaa

tapi saya tak sekejam saya..saya sayang perut saya lagi.. before fully berDA ..saya dah mula berjinak2 tinggalkan nasi..sebulan lebih awal tapi tetap culas gak..seminggu sebelum habis bulan 11 saya makan nasi jugak.. nampak tak saya pun tak sekuat mana...


so saya study n study lagi sampai saya cakap ok lets start...

saya bermula pada penggal cuti persekolahan... sbb time sekolah dugaan byk...hahahaha..xtahan giler
cakap kat kawan2 saya berDA.. menu saya adalah telur
so kawan2 sangat supportive... dorang cari kedai yang menyediakan telur 1/2 masak .. so situ lah kami lepak saban hari

3 hari jugakla pening n lesu masuk hari keempat nasi bukan lagi makanan idaman saya.. believe it or not?... yesss.. i did..hahahaaa

Hari ke 74 berDA

so gambar ni hari ke 74 berDA...nanti jumpa lagi di lain masa..saya share resepi and tips tips DA saya yea...
me now.. n now


"tiada siapa leh ubah kita melainkan kita sendiri dengan disiplin, semangat kita juga"- atkins ej

3 ulasan:

Lea IsNawi berkata...

bagus2...tahniah byk hilang berat badan :)

ejdeejasmi berkata...

@lea isnawi

tq lea...

Cho Zila berkata...

wow teruja.. sekarang masih lagi beratkins ker...