Selasa, 18 Februari 2014

Resepi Atkins Ej: Menu Pertama

menu pertama di hari kedua berDA

ini adalah menu pertama yang di bawa ke tempat kerja..
tau basic food dan masak la cincai2 pun janji sedap di mulut sendiri..hahaha


mesti nak resepi kan kan.. oklah demi untuk tidak menghampakan korang semua...ni aku titipkan resepi sendiri.. kalu korang rasa nak add apa2 tambahan dipersilakan


RESEPI SAYUR CAMPUR :


semangkuk dada ayam di potong dadu- di goreng garing terlebih dahulu


bahan tumis:-

bawang merah
bawang putih
sayur2an DA - Broccoli, bok choy
lada benggala - merah,kuning,hijau ( ambik sikit je sbb dalam DA lada benggala lagi cantik warna lagi tinggi nilai karbo so xdigalakkan tak yah letak pun xpa )

lada hitam
garam

CARA-CARANYA:-

tumis bahan tumis dan masak semua cukup rasa
then tabur kan ayam goreng.. gaul sekejap
angkat dan hidangkan


simple kan kan.. hahahaha

nak berDA xyah nak pikir makanan nya susah nak cari..asal tau basic food tau pegang sudip makan kun fayakun .. jadi lah.. hahahaha


p/s: mula2 excited kan.. g membeli sayur mayur.. harga mak aih mahal yang amat sekarang makan kangkung  je la... kuikui

Tiada ulasan: