Khamis, 31 Mac 2011

Hiasan Inai di tangan Haram

tangan debab siapakah ini?..huwaaaaaa

salam dan selamat pagi

ermsssss melukis inai di tangan adalah HARAM dan menyerupai tatu?... yea?...yea saya pernah dengar itu..tapi kadang2 lupa juga..di tadahnya tangan kepada si pelukis lalu si pelukis sambil sembang2 pun dia leh lukis hebat?....

bagi saya kalau kita pakai hanya untuk suka2 dan bukan niat nak buat cam tatu atau nak ada tatu x salah rasanya...pakai pulak nak bermegah-megah....

masa kawin ritu rasanya saya xlukis pun inai2 ni..just pakai cam pengantin lain jea...sekarang pantang jumpa tukang lukis inai tadah jea..ehehee suka....

Cantikkan?

gila gatal nk memakai...baru seminggu lepas saya melukis inai di jalan masjid India Kuala Lumpur...saja balik dari kursus di Intan Bukit Kiara saya berjalan2 sekitar KL..saja menghabis kan duit...

bukan leh jalan beria sangat sebab dah penat...so pas pickup my sis ,saya dan my hubby pergilah berjalan2 dengan masa yang suntuk tu..eeheeee

ok lah jumpa lagi daaa....

http://www.emocutez.com

Isnin, 28 Mac 2011

Bercuti-cutian Ke I- CITY


dah lama teringin nak ke sini...saja nk lihat keindahan teknologi lampu2 LED ...wah sungguh terpegun dan kagum..rajin dorang mencari duit dengan tengok lampu jea..ekeeke

nak masuk kena bayar RM10 untuk sebiji kereta....kira kalau masuk 5 orang penuh 1 kereta pun tetap kira RM10..murah kan?...ehehe

berjalan-jalan lah melihat lampu-lampu itu...pandai nya dorang membentuk lampu-lampu LED jadi macam-macam bentuk dan rupa...ada rama-rama, rusa,lembu,katak,merak....eeheheheh....

lenguh jugaklah kaki nk berjalan tengok semua menda...dah macam jakun lak aku..ekekekek...
xpe jakun kali pertama dan menikmatilah pemandagan indah ini...ehehehhehe


http://www.emocutez.com

Selamat Bertunang Ayien


pada 19 mac 2011 yang lepas,telah berlangsungnya satu majlis pertunangan sahabat saya iaitu ayien...hahahaa ayat skema cam tulis karangan Bahasa Melayu lak...ekekekek

so dengan berbesar hati saya telah menjadi tukang gubah hantaran beliau...selama 4 hari saya di sana...start khamis hingga ahad...sangat syok tahu....ehehhehe

sangat cantek kawan saya itu sebab dia dah bermake up..ehehehe kena la usik2 pulak kan....

majlis di mulakkan secara 2 terus..sebelah pagi kakaknya dan sebelah petang dia pulak..eheee...1st time tengok majlis bertunang 2 sekali tapi xpe mana2 pun janji 2 2 lepas.....

so untuk my CHANTEK ayien selamat bertunang yea..semoga korang bahagia hingga ke jinjang pelamin...amin Ya ALLAH...




http://www.emocutez.com

Selasa, 15 Mac 2011

Pinddah Umah Baru

minggu yg sangat memenatkan..penat Otak dan penat badan..Fizikal dan mental seiring..ingat lagi kisah minggu lepas..pasal cikgu ICT tu...dah di simpan sebagai draft...ehehe...menci bila ada pulak kaki ngadu duk pening2 kan aku...aduhai

yang masalahnya si BEBAL yang mengadu ni bukan nk membaiki keadaan tapi menambah2kan cerita...BENGAP tol lah..nk jadi kaki adu,jadilah jangan lah sampai jadi kaki FITNAH lak...

ok habis cite setakat ni..malas nak pikir tapi Hati yang terguris mmg xkan Mudah memaafkan "DIA" itu..

okeh berbalik pada tajuk citer...skrg dh pindah umah baru..lebih selesa...so aktiviti pun terbantut lah sama OFF kerja hari Jumaat dan isnin...xlarat sangat nk bangkit tapi sakan jugak berjalan...haisshhh apalah nak jadi

isnin-sabtu mengemas umah je kerjanya..sib ada kakak membantu hari jumaat dan sabtu..ahad dah ke penang anto dia balik belajar....isnin OFF ingat nk rehat..terpaksa balik ke Gerik untuk urusan pertukaran nama umah...Umah yg dibeli untuk bonda dan ayahnda yang bernamakan pemilik ayahnda dah di pindh milik semula ke saya....

umah itu tetap umah untuk dorang..saya hadiahkan...untuk family besar saya..Alhamdulillah walaupun gaji secoet saya mampu membahagiakan mereka berdua..amin..semoga ALLAH merahmati kedua ibu bapa saya juga...

oklah itu jea cite...sekarang cuti sekolah...aktiviti harini sama seperti minggu lepas BETA 2 PERAK 5A pulak..haishh malas btul nak tgok muka "DIA" lagi..sib ini berkaitan kerja saya jugak..kalau kerja"DIA" tu suh dia yg uruskan..

ingat minggu ni kalau berkesempatan nak mengecat makmal semula...segala MURAL yg pernah dilukis akan dipadamkan..tu bukan kerja saya..kerja "DIA"....dia yg suka beza2kan kerja..so marilah sama2 kita beza2 kan kerja kita yea....

kalau x bekesempatan mungkin cuti bulan 5 nnati akan di laksanakan...

http://www.emocutez.comokeh...tolong bagi petua hilangkan sakit hati?...mungkin ada petua ...MEMAAFKAN ORANG ITU mungkin?..owh itu mungkin tidak....saya tetap BENCI dia..tengok muka dia pun saya dh rasa meluat....