Rabu, 18 Mei 2011

Bercuti-cutian dari Utara ke Selatan



salam and salute,

wah tajuk xmenahan macam ler cuti berjalan sakan..tapi sakan ler jugak cuti 5 hari sapa nk bagi...3 cuti Kerajaan tetapkan 2 cuti rehat yang dipohon...sukanyalah hati..

bulan lepas kerja non stop...haahaha xcuti langsung bulan ni cukup ler 2 hari baki cuti memang memberangsangkan lagi...ehehehe kira-kira bila mau ambik cuti lagi yea..ehehe :)

so Jumaat lagi emi dah mohon cuti...so pagi tu bangun lambat ler...apa lagi qada tido minggu2 kena bangun awal p kerja...so bereskan kerja rumah sebab nk tgl 5 hari kan ..lama tu..basuh pakaian dulu,sapu umah,mop lantai en somi macam biasalah cuci kereta dia.check minyak hitam bagai,check air..nak berjalan jauh ler katakan

so keluar dari rumah kul 11 pagi pergi kedai kereta dulu tukar minyak hitam..lagi 100KM nk hbis time dia..so tukarlah awal2..bio lah rugi KM sikit jea kan...en somi bab minyak enjin ni mmg cekap..xpernah over limit dr masa sebenar...

so pastu g la ipoh..terminated broadband maxis lak...eheh xmo dah pakai maxis rasa mcm tertipu so tetapkan lah celcom jea...ehehe..cari makan tghari pastu bertolak la kitaorang ke alor star kedah..

sampai di Alor star kul 5 cengitu...rehat2 jap...en somi sempat tido hilangkan penat lelah...so after maghrib kitaorang p makan cher keaw teaw kat Jitra..mmg terkenal kot kat sana..Ghani Char keaw teaw...pastu ronda2 snap pic kat Istana Anak Bukit Kedah..xsmpat nk lama..xperasaan yang YDP Agong ada kat situ ada lawatan rasmi..so pas tgkp gambo polis2 sekalian suh kitaorang beredar sebab YDP Agong dah nak lalu..so balik lah kitorang semula

esoknya Sabtu kitaorang ke Changlun melawat umah bapa sedara sebelah suami...duduk smpai kul 5 lah jugak,.merasalah pulak laksa kedah...nyammy sedap...kena balik awal sebab abg ipar ada hal ngan kawan pulak

malamnya kitaorang pergi perkena roti canai layan diri..best tu kuah dia terbaek..leh cedok sendiri..kalau bungkus kena timbang kuah..wah unik tuuuuu...ehehe

ayam bakar

so ahad pagi dah bersiap nk pulang ke umah bonda..di gerik...ehee...duduk 2 hari sehingga isni..ptg isnin dah pulang ke kuala sebab selasanya nk pergi picnic di Ulu kenas

pagi2 selasa dah bgun awal..eheheh pergi ke ulu kenas seawal jam 9 pagi..kena chop tempat awal2..kalau x nnti full..maklumlah cuti sehari semua xbalik kg..asik lah nk berkelah bawak keluarga kan..so kami seramai 11 orang kesana...

hahah layan dari kul 9 pagi smpai 5 petang duk berendam..sib lah nk hujan..kalau x mau smpai mlm berendam..ekekek..balik2 rehat2 kan diri..cuci pakaian,basuh alatan dan layan tv..en somi dah pengsan dulu...

kul 9 malam kitaorang kuar berkaraoke lak....KEONG RACUN tuuuu...ekekekkeke


http://www.emocutez.com

Tiada ulasan: