Jumaat, 10 Disember 2010

Nasihat orang dulu

TQ En Google

Pagi ini pagi jumaat yang indah dan permai...ehe....sebelah ni ada pendaftaran pelajar Pra sekolah...dah x permai lagi..sebab terdengar suara kanak-kanak berlari riuh rendah, uishhh teruja nk masuk sekolah...macam aku dulu-dulu...

aku tak masuk tadika pun,dalam 9 adik beradik hanya aku xmasuk tadika...di ulang HANYA AKU....uhuhu...xtahu sebab apa..masa darjah 2 sempat gak tanya mak dan abah sebab apa aku jea dorang tak hantar ke tadika...

mak jawab takde kenderaan..(jawapan waktu tu) sekarang tanya balik jawapan dah bertukar...tiap kali tnya tiap kali dia tukar..ish2...maybe dah lama and dah lupa kot...buktinya walaupun tak tadika aku tetap punyai pekerjaan tetap,,alhamdullialh...tetap masuk IPT,tetap bersekolah Teknik....tadika atau tak bukan jaminan kejayaan masa depan..cewah...

tadi pagi pergi seberang jalan 4 lorong semata2 nak ke kedai nasi lemak...baru hari ini sarapan di luar sebab ada geng..ehe..kalau x rela xmakan xpe...malas...cuti sekolah maklum la...kantin pun mesti tutup kan?..

so makan nasi lemak telur mata dan air teh suam...erkkkk alhamdullilah kenyang...bila balik seberang lagi jalan 4 lorong tu...tapi rini jalan punya jalan jumpa duit 10 sen...ambik rezeki..kesian plak duit tu duk situ...pangkah dulu...haha..apa motif pangkah tak tahu...dari dulu tiap kali jumpa duit mesti pangkah dulu...

kawan tadi yang teman makan kata nnti duit kita tak ilang...hahahahah...geli hati tapi mmg itu yg aku di beritahu dari kecik jugak...kenapa orang dulu banyak btol sebabnya yea

"jangan nyanyi di dapur nanti dapat laki tua" buktinya aku ttp dpt suami muda..tua setahun jea beza...padahal dulu habis lagu siti,ramlah ram,wing,xpdc semua aku taram nyanyi..lauk tetap masak sedap gak...hahaha

" jangan tangkap gmbr bertiga,nnti seorag akan mati dulu" buktinya KRU sampai skrg idup jea...

uhuhu...semua nak lawan ckp org tua...setiap sesuatu mesti bersebab kan..dulu mak selalu kata "jgn makan hati ayamnnti bodoh" pdhal menda tu sdap kan?..dia takut dia tak smpat makan...walhal mmg hati ayam xbagus...skrg dh xmkn sbb rasa cepat mual pulak...

jadi jangan la menidakkan kebenaran...ehehhehee


http://www.emocutez.com nota kuku kaki: berjalan2 melihat awan,burung dan juga haiwan........

6 ulasan:

dotblogspotdotkom berkata...

org dolu² menasihat@melarang dengan psikologi... bebudak mesti kalah dengan psikologi....

contoh... kata mereka.. kalau duduk atas bantal.. akan tumbuh bisul kat bontot.....

oleh kerana takut ada bisul.. maka bebudak tidak le duduk atas bantal... sedangkan bantal itu tempat letak kepala.... maka tidak la elok diduduki@dipijak.....

itu nama nye psikologi... larangan@pantang itu akan diserap ke otak bebudak....

kalau dipikiokan.. apa relevanye bantal tu blh menyebabkan bisul ke... tp letak kepala.. tak plak tumbuh bisul kat kepala... huhuhuhuhuhu

ejdeejasmi berkata...

ahha tapi kita dulu ikot jea kata dema kan?..xbntah lgsg...mcm makan buah kalau makan sekali biji nnti tumbuh pokok lam perut smpai ke sudah mkn buah siap2 buang biji...

skrg budak2 bl kata semua pk xlogik..aishhh

iman berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
iman berkata...

org dulu2 mmg byk sungguh bg pesan..jgn nyanyi kt dapur..dpt laki2 tua..pdhal orgtua takut abes sume masakan jd hangus..dok ralit mengaruk lagu jek..hu..kiasan..

-fizA- berkata...

emi, tadika bukan jaminan untuk pandai.

=))

ejdeejasmi berkata...

iman: tu la pasai so dorang menakutkan kita semua..

fiza: yup..ehe tapi muskil xmasuk tadika