Khamis, 12 Ogos 2010

petua sihat sejahtera masa berpuasa

salam...selamat berpuasa....

lagi beberapa jam kita akan berbuka....sabar yea...jenguk di luar jendela sebentar tadi di luar panas terik...owh semalam mendung hari ini terik sekali panasnya....aku dalm opiz tetap sejuk..ehehee

baru 2 hari kita semua berpuasa...aku tak tahu la sama ada ini secara kebetulan atau eleh baru 2 hari boleh la ckp...tapi serius ini yg aku rasa...

apa dia?..aku lgsg tak penat,malah tak rasa haus...eheeee...

kenapa eh?..

semalam aku mencuba berbuka puasa tanpa minum air yang berais sebaliknya aku gantikan dengan kopi o panas...

ok mula2 berbuka aku makan kurma...pastu aku minum segelas air masak...lalu aku makan separuh nasik..kueh popia basah seketul dan segelas kopi o

masuk bilik air ambik wudhuk dan solat maghrib done!!

isyak di surau sekali terawih..ringan je perut sbb tak mkn bnyak time buka tadi maybe aku kenyang air..ehe

balik dri surau still kenyang lagi walau pun xmakan pun moreh...so aku jamah sikit lagi kueh yg tgl...pagi tadi bangun sahur makan roti 2 keping..minum milo panas dan segelas air masak...
smpai ke saat entri ini ditulis aku still rasa kenyang

P/s: adakah air masak dan air panas bagus untuk kesihatan..jawapannya adalah ya...ehe
Photobucket

Tiada ulasan: