Selasa, 6 Julai 2010

~* tak faham sistem TM POINT *~

salam... hari ini ini jea entri nya

tak tahu nak mula dari mana...dua hari ini tensen jea...

ok start yea..ehe..

aku pergi bayar bil semua di TM Point Kuala Kangsar...xyah menunggu lama..keadaan pun ok sejuk jea...so situ paling efisyen nak bayar bil...

so pada 24hb june ritu aku p bayar bil segala dengan suami.. so aku pun tetiba terdetik nak check status streamyx dengan telefon aku di Kelana Jaya.

dulu aku study di sana pada tahun 2007, so aku daftarkan talian internet dan telefon atas nama aku sebab waktu tu aku adalah ketua rumah..so tiadak terfikir panjang aku daftarkan talian perkhidmatan tersebut

masalahnya bukan di situ...

bila aku check status memang talian itu masih diguna,dan budak2 yang guna pun sangat bagus...bil tiada yang tertunggak...so aku cakap saya nak terminate talian ini sebab saya dah hbis study dan housemate saya pun dah habis rasanya study di situ

saya takut nnti orang lain tidak bertanggungjawab dan tanggungjawab itu akan kena di kepala saya...setelah aku mengisi segala borang dan pekerja tu minta salinan ic aku bagi..aku tanya berapa lama nak setel..dia kata lam masa 4 hari bekerja..ok done...aku pun keluar

semalam aku check lagi talian masih boleh digunakan..so aku pergi lagi ke TM Point Kuala Kangsar...staff TM tu kata Maaf yea " sistem kami tak sama dengan sistem TM Point Kelana jaya" ..kami tak leh buat apa2..cik kena pergi sana sendiri atau kol 100

aku pun kol la 100...setengah jam baru dapat..dah ckap ngan 100..dia janji nk kol aku balik...pas beberapa jam dia kol kata sebenarnya boleh potong..kat mana2 pun boleh potong..so dia suruh aku pergi isi termination form lagi..

kenapa 100 dan staff TM Point jawab lain2...aku tak paham sampai sekarang...sapa boleh jawab..sila jawab...
Photobucket

3 ulasan:

ceriteraku berkata...

saya pun dah kena...tgu smpai 1jam..last2 takde penyelesaian...baru kena sound sikit dah gelabah..mcm mana la kerja operator talipon tak blh jawab talipon...jawapan dia system problem...nak suh org guna line dia tp dia punya system sendiri problem..hampeh je...

ejdeejasmi berkata...

ni alasan sistem tak sama..pelik yea...kalau kerajaan negeri mungkin leh terima..ni seluruh TM adalah dibawah pengurusan yg sama...tapi leh bgi alasan sistem kami lain2..fade up dah

ejdeejasmi berkata...

ni alasan sistem tak sama..pelik yea...kalau kerajaan negeri mungkin leh terima..ni seluruh TM adalah dibawah pengurusan yg sama...tapi leh bgi alasan sistem kami lain2..fade up dah