Rabu, 7 Julai 2010

Sakit Jiwa dan Sakit Hati Dengan TM..Panas Hati

ihsan: Mr google..
dapat sijil penghargaan apa pun aku tak tahu..
yang aku tahu TM nye sistem cam hampeh
Mahu jea aku mencarut sib aku puasa...

p/s: entri cukup panjang..nak baca baca la taknk baca pun takpe

salam

Ntah la panas hati ngan jawapan TM ni....mana satu nk pikir,...ingat mudahkan urusan sediakan perkhidmatan tenet kat pengguna tapi lagi menyusahkan

ok aku pun nak uat rentetan cerita aku ni...ehe...

tahun 2007 tak ingt bulan apa..
aku g pasang talian telepon ngan talian internet di umah aku menyewa dengan kawan2..di kondominium d putra kelana jaya....sebab kami study so kami perlukan internet nak buat assignment..mana mampu nk bayor Cyber Cafe..so dengan harga RM11 sebulan tiap sokrang kami kongsi...done

tahun 2007
aku sempat guna satu sem jea sebb aku di tawarkan kerja dengan kerajaan..so dengan tidak cukup setahun langganan aku tak boleh tamatkan perkhidmatan nternet tersebut..so aku percayakan budak2 lain...so dorang memang terbaik sebab bayar dengan btil tnpa tunggakkan pun...tq olls

Tahun 2010
dah hampir 4 tahun dorang guna kan perkhidmatan tenet tersebut...so aku tak tahu la selama tu dorang ada masalh ke tak dengan perkhidamatan tenet tu...
jadi aku rasa dorang pun dah hbis study..so aku niat nak tamatkan perkhidmatan TM ini

24 June 2010
aku ke kaunter khidmat pelanggan di TM Kuala Kangsar...yang layan aku staf lelaki..xtahu nama apa..sbb x terpikir nak tengok nama apa...dia check mula2 dia kata no phone aku tu dah potong..aku pun muskil sebb aku baru jea try check no tu ada lagi nada dering...so aku bg no ic suruh dia chck status internet pulak...so dia kata tenet belum potong..muskil tak talian tepon dah potong tenet leh guna...TERBAEK la jawapan abang tue yea..aku pun uat2 muka konpius..pastu dia kata takpe leh isi borang ni..nak ic katanya nk photostat..so dia kepilkan ic ngan borang tu

aku tanya berapa lama proses..dia kata 4 hari bekerja..kena hantar ke KL..sbb KL yang akan proses...so aku pun okay jea la

3.7.2010
aku rasa cam tak sedap hati...so aku aku kol lagi no umah lama aku tu...still ada nada dering...( aku pelajar telekomunikasi so aku tahu beza nada dail,nada dering,nada busy camner) ...so aku cam tak puas hati kata 4 hari bekerja dah dekat 11 hari masih on

5.7.2010
sekali lagi aku terjah TM Kuala Kangsar....adik tu cam dh kenal..so dia kata oo yg Kelana Jaya tue yea..Maap sistem kami lain2..so kami takleh buat apa2...ada satu staf perempuan jawap...aku tak pasti dengan sistem apa yg di sebutkan yang sangat pasti dia kata sistem TM KL ngan Perak lain2...wah bgus jawapan...
so aku tanya jadi kes saya ni camner..dia kata kena pergi sendiri ke TM Kelana Jaya atau kol 100

aku kol 100 dah dekat setengah jam x jawap2..last aku hempas telepon depan2 tu jugak...yela bio dorg tahu brapa lama setiap customer nk di jawap..dah la aku kerja masuk kul 2...kul 2.30 masih duk depan tu 100 tak angkat2..

aku bagi adik aku pulak suruh tolong kol..dia nyamar sebagai aku...so dapat telepon 100 selepas sejam...dah bagi butiran segala...100 janji nak kol balik...20 minit kemudian 100 telepon kata boleh terminated kat mana2..

operator 100 suh aku catat nama staf tu uat aduan kata staff tu xtahu buat kerja atau budak baru...yang aku tahu yang lelaki tu memang budak baru yg perempuan yg jawap sistem lain2 tu dak lama..itu aku sangat pasti

so harini 7 july 2010
aku kol TM Point KL...tanya masalah ni..dia kata kol TM Point Muzium ibu pejabat..aku col 2 nombor yg diberi..satu tak berjawab dan satu lagi di jawab oleh cik shira..yang ni aku tnya nama...aku nk tanya no TM Point Kelana Jaya..dalm 20 minit dia suh kol lagi..sbb dia nk bantu aku dpatkan no TM Point Kelana Jaya..

20 minit kemudian aku kol balik...so cik shira pun cakap menda yang sama..aku kena ke sana..bawak dokumen pendaftaran dan pembayaran masa mula2 aku daftar..
korang bayangkan 2007 ke 2010...mana nk simpan dh menda tu,,,

aku tanya kalau saya wakilkan kawan yang menetap disana boleh?...dia kata tak pasti..suh kawan pergi dulu try tanya..kalau boleh boleh la ..kalau tak aku kena pergi sendiri...aku dh rungsing

nasib aku pos status di FB so ada kawan lama nak membantu kebetulan di kerja di Kelana Jaya..so aku nk kena tunggu feed back dari kawan aku sekarang ni...

p/s: kenapa TM nyusahkan kita yea..menda yang simple leh jadi besar sangat..aku dah sakit otak pikir
Photobucket

8 ulasan:

dotblogspotdotkom berkata...

uihk sampai sakit otak?... uihk... bahaya juga ye kalu melanggan dengan TM nih... huhuhu

Uruchimaru @ kf berkata...

kite baru masuk 3 bln gune TM ni hrp x hdpi mslhlah..

kesimpulannye pihak TM tak mahu kehilangan customer !

ejdeejasmi berkata...

pakcik:
memang susah pakcik..dari nak melanggan sampai nk tamatkan...ada jea masalahnya..
rungsing dah di buatnya..nanti bil tertunggak kita jugak yg dia nak saman

ejdeejasmi berkata...

uruchimaru:

tahanlah guna

kalau xnk hilang pelanggan sekalipun jangan la nyusahkan pelanggan..kalau dia tak bgi kita potong bg la kita tular nama..ni bila nk tukar nama suruh kita byr mcm baru nk pasang...gila ke apa?

sI tEDI berkata...

aku langga stimiq ni pun dah sellaus akit otak!

ejdeejasmi berkata...

tedi: bertukar la segera....aku sokong

ejdeejasmi berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
amyreal resources berkata...

Tm mmg myusahkan kan..aku pnya wifi line internet xde dh dkt 2mggu aduan dh bt report dh dh 2'3x kata 2 ari bkerja smpi skrg masih xdtg2..mmg hlg sbr d buatnya..tm mmg cilaka