Jumaat, 16 Julai 2010

Gelaran yang membawa dosa Berpanjangan


salam pagi jumaat

hari ini saya terpanggil memberi sedikit nasihat...ehe..cam ustazah tak?...bila jumaat jadi baikla kan...uhuhuhu...hari lain baik jugak..tapi jumaat lebih baik...mood pun tERbaik sebb esok lusa cuti..yehaaa

opss melalut pulak...ok lah saya terpanggil untuk berkongsi dengan anda sekalian wahai pembaca blog si cantik manis,bulat comei ini..wohaaaa..puji sendiri..

ok sedarkah kita gelaran masa bercinta..hingga membawa ke alam rumah tangga boleh menyebabkan kita berdosa besar?...gelaran bagimana?

1. Papa & Mama
2. Ayah & Ibu
3. Walid dan Umi

dan sebagainya merujuk kepada panggilan ibu dan ayah kita

bila kita dah kawin misalan saya memanggil suami saya ...papa jom tido....dan suami pulak kata jom mama kita tido..contoh sehaja...tapi kita sebenarnya seolah2 bagi si isteri tidur bersama ayah kandung nya dan si suami tidur dengan ibu kandungnya sendiri

ini lah dosa yang kita tak sedar...

oleh yang demikian panggilah pangilan suami isteri itu dengan sebaik2 panggilan...seperti suami memanggil wahai isteriku...ya humairah (si pipi merah)...sayang,ayang atau sebagainya yg memuji...tak salah lebih lagi romantik dan mebahagia umah tangga

dan isteri memangil abang,sayang...


ok sekian wallahualam

P/s: sib aku panggil suami ku abang...ehee..sayang...

EDIT: 11.54.... leh rujuk di SINI..hasil kongsian rakan FB...


Photobucket

2 ulasan:

dotblogspotdotkom berkata...

dolu pernah ustaz bagitau... tp org la nih buat² tak tau je...

ejdeejasmi berkata...

emi pun mak yg bgtau...sib la dari dulu tak pernah panggil mcm tu...