Isnin, 24 Ogos 2009

~* Kami ada Pesta..kamu ada ? *~

entri kali ini di curik dari blog sekupu-kupu aku..hikhik..sepupu la..en azwa azmi.. mintak maap ye zwa tak mintak nak cilok gambar tapi nak cilok jugak...

ok pesta yg dimaksudkan ialah pesta Ikan.pesta ini berlangsung setiap ujung ogos dan september...

selalunya pesta ini akan berlarutan sepanjang sungai perak..tak kira la hulu ke hilir ke...tapi yang pasti hasilnya memang lumayan...

kalau tak bawak balik seguni dua ikan tak sah...

pesta ni xde yuran masuk atau yuran keluar...cuma yuran kerajinan je yg diperlukan...ringkas dan padat sahaja..sapa2 leh sertai tak kira golongan tua atau muda...lelaki atau pun perempuan



barisan peserta yang menyertai dan jugak meyaksikan....
lihat sana sini penuh orang
gaya seorang pakcik yang hebat
hasil sekali tangkup je tu...
aik makcik pun ada....

emi paling suka telurnya...pergh kalau di pais atau digoreng memang sentap...sedap ..ikan nya pula kalau tak digoreng rangup,dibuat perkasam atau bakar pun sodap....

lupa pula dah dok asyik bercerita..lupa lak nk cerita nama ikan nya...ikan nya dipanggil ikan LUMA...

P/s: jom sapa nak join...ujung minggu ni pasti aku akan kesana....
Photobucket

8 ulasan:

<< s| tED| >> berkata...

comel-comel ikannya amy...

dotblogspotdotkom berkata...

ikan LUMA?... kalau kat france.. LUNA tu bulan... sib baik M......

anyway.. selamat berpuasa utk kamu sekeluarga.... huhuhuhu

ejdeejasmi berkata...

tedi- kalau kucing2 kamu ada pasti mereka akan menari cha2..melihat ikan2 itu fresh sekali

ejdeejasmi berkata...

pakcik dot- selamat berpuasa pakcik.../

zua the great berkata...

patut la cam kenal jer..upenye gue punyer..xper2..adik beradik x payah berkira...yg pntg tmpt lain xde..hehehe

khaLifah feDi berkata...

erkk ikan LUMA tak pernah dgr pun cik emi!!!

ejdeejasmi berkata...

zwa- tahu takpe..tu deme dengki tu..hihii..kalau la deme tahu kenikmatan nya yg sebenar...wallah...nyum nyum..hehehhe

ejdeejasmi berkata...

fedi- tu la...datang tempat kami..pasti akan mendengarnya nanti..hhiiihihhi