Isnin, 27 Julai 2009

~* Scooter Baru *~

Saya ada scooter baru...ceh...mana mampu dah..tu la harta pertama saya yang saya beli semasa umur saya 21 tahun..hihiii

ceh...kalau nk beli time tu bukan mampu pun...tu semua duit PTPTN sem 4 sebb time tu saya sedang praktikal dan semua duit PTPTN pada sem tu saya gunakan sebagai down paymain moto di atas....

minah scoot la time tu...hikhik...moto ni bnyak berjasa...

setahun saya balik Tanjung malim ke Gerik menggunakan khidmat dia persendirian...masa tu mmg rasa best la sangat dan selalu berdoa jangan la pancit di tengah jalan..sebb saya seorang je...hhuhuuhu..dia memang sayang saya....buah hati saya la time tu


ok la ..meh saya cerita proses penukaran moto ini
warna asal mula2 saya beli ialah merah...warna original la katakan..hihiihii...pastu bila dah habis je belajar dan bayar segala ansurannya, dapat je geran saya dah start terfikir untuk mengubah cat scooter saya...

so fikir punya fikir suami saya yang time tu baru tunang,suggest colour biru sebb dia suka warna tersebut...so prosesnya memakan masa dua hari la juga..medesign segalanya...


dan terhasilla scooter biru & Putih diatas....hihiii


dan kemarin sabtu dan ahad saya dan suami ,mula menukar warna kegemaran saya pulak..pink dan putih jugak...huhuuu..sangat cantik bukan??...saya amat suka akannya..sekali helmet saya catkan warna tersebut

so jomla tengok sedikit sebanyak proses....segala sticker saya beli di yik fong ipoh...semalam jugak dan proses menampalnya malam tadi...

hari ini bila saya bawak datang kerja...dah ada orang tegur...wah pink pulak....hihii...








11 ulasan:

khaLifah feDi berkata...

emm pink tue nmpak pudar arr !!!

bekam berkata...

aku kenal scoot ni....tapi aku kenal yg kelar merah tu jer...

lizz berkata...

lawo lawo lawo...sebab i like pink :P hehehe

ejdeejasmi berkata...

malam memang la pudar..takpe pudar pun still cantik pada emi..hihiii

Tanpa Nama berkata...

wah... cantik beno yerk... eheheh

skid berkata...

cantik nya make up...

ejdeejasmi berkata...

tanpa nama- mcm kenal je sapa ye?...hiii

skid- own make up tu ye....hihii...ada talent tak jadi artis hihi

ciare (^_^)v berkata...

uhh i jeles uu kaler pink...


nk jugakk :P

s.h.e.i.l.a. berkata...

cun cun..
yg biru tu pun cun..
hihi..

emi, jemput amik award yer..

| Krsty Pinky | berkata...

sukenye kale pink putih tu :D

ejdeejasmi berkata...

kak waida...suka pink jugakkan...hihi..
shila- nanti emi amik ye
ciare- jgn jeles ye...hihi