Selasa, 2 Jun 2009

~* Pc takleh shutdown *~

hari ini sungguh tragis...bukan je hari dah 3 hari pc aku meragam..aku pun terlupa dah nk bgtaw suami aku bila balik kerja...

ntah mcmana semalam aku bgtaw dia..malam tadi kami berdua godek2 la apa yg patut..uat itu ini..fuh memang sgt susah

ahhh..suami aku pun tidak berjaya menyetelkan masalah ini...adoii..nak di format ke PC ni..sayang lak..malas lak aku nak insatall benda alah yg lain..

even ~~~~~~

aku dah siapkan GHOST buat pc aku ini..hihihii..

jenuh aku tanya sana sini.. nape pc aku takleh SHUTDOWN weh..hangin tul bila aku tekan shutdown keluar windows eror...satu tetingkap bagtaw crictical eror windows cannot unload this service..huuu haru je rasa..

dan akhir sekali aku berjaya menyetelkan poblem itu..huhuhu

dan cara2nya ialah:-

1. scandisk ( my comp +kilk kanan C+ properties+ tools+eror checking+check now)

2. pastu aku download ni

2.1 download program ni..guna utk scan registry yg rosak..

http://www.download.com/Advanced-Window ... l?tag=list

2.2 Defrag harddisk..

http://www.download.com/Auslogics-Disk- ... ag=lst-0-1

yg keempat optional..tapi digalakkan buat seminggu skali..

2.3 http://www.download.com/Auslogics-Regis ... ag=lst-0-2

yg 2.3 tu aku tak uat..aku just uat 2.1. ngan 2.2 je..besh2..alhamdulilah...hiiiii thanks pada semua yg membantu

7 ulasan:

Rjuna berkata...

Alhamdulillah..gunalah Tune Up Utilities (khai pernah review) bagus utk kesihatan pc

ko bagi link donlod cam tak ikhlas jer tu

ejdeejasmi berkata...

ikhlas le tu..aku dh uat..huuuu..ikhlas sungguh ni..hikhik

haruan tasek berkata...

tak wat beckup le nie... kesian dia

atle ♥ waT¡e berkata...

lupus je la...hahaha

joegrimjow berkata...

desktop ku lagi terokk
waaa
camne nii??

Yanmie berkata...

huhuhu..klu donlod mcm2 pun jejas kesihatan pc gak..better format aje..nk format bknnya susah...senang aje

ejdeejasmi berkata...

@ haruan tasek- backup sokmo..tapi mls nk format..untung ada GHOST

@atie- kalau HAK KERAjaan takpe..ni hak persendirian

@ joe- kalu teruk campak je..hihihi