Isnin, 25 Mei 2009

~* Mak,Bunda,ibu,Umi,*~


huhuhu,,rindu kat perempuan disebelah saya itu..dia mak saya Pn zamzuriah Zaini..semalam sempat balik kg walau sekejap...

sempat makan nasi tghari dengan beliau..rindu air tgn beliau..saya tmbah 4 kali..masak lemak ubi keladi,ikan rebus goreng,sayur kangkung dan ulam2an..wah terasa sedap hingga menjilat jari

sebenarnya:-

sebelum tu

Kak saya : kak era dh masukkan duit..nati ambik kak era ye
Saya: ok
Kak saya : napa tak kol umah..mak nangis sbb kak era kata mu takde duit
saya: napa ckp?
Kak saya: dah dia tny napa mu tak blik..tepon la dia..
saya: ok


sabtu mlm saya tido di Alor setar umah kakak..ambik dia dan terus balik ke gerik..hihi..mak saya rindukan saya tu..hihii

perbualan telefon ptg sabtu dengan beliau

Mak; napa tak balik?
saya: tak de duit..(hihihi)
Mak: balik la mak bagi
saya: wah mak dah kaya ye..camner nk balik duit lgsg takde..nk isi minyak ngan apa?
Mak: ada la sikit2..abah kasi duit menebas ( siannya :( )
Saya: hihiihii..ala takpe isnin ni saya dah gaji
Mak: kata nk ambik kak era
saya: yela..ptg ni saya pergi

sekejap ni sya YM ngan Kak saya di Melaka

kak erni : kata takde duit
saya: yela makan meggie je.( sj walaupun sy mkn nasi)
Kak erni: kak erni ckp kat mak mu duk makan meggie je
saya: tu la semua suka me"REPORT"
kak erni: mak ckp kalau duk ngan dia mu makan nasi..
Saya: lain kali tutup mulut
kak erni: mulut tak leh ditutup

P/S: hargaila orang tua anda selagi masih ada..ni uat aku sedih ni..uwaaaaaaaaaaa...

2 ulasan:

JanG45 berkata...

best kan kalo masak masakan mak..kalo sy balik kampung makan mcm komunis kalo mak masak ahahahah

elly ellyza berkata...

wah mkn cm komunis...dasat.....sebenarnya mak sy rindu sy...dia sj luahkan dia rindu kakak sy yg montel nih....hiihiih..jgn jeles..tapi masakn mak saya mmg best..bukan saja kami anak2 yg mengakuinya malah..abg2 ipar juga kak2 ipar kami juga...tambah2 mak2 sedara kami...mak kami mmg teror mak..(kaloo mak baca mesti mak bangga..hihihi)