Selasa, 2 Disember 2008

~* menghitung hari *~

tinggal beberapa hari lagi..fuhss penat nya nak pikir..bayak lak tuh masalah yang timbul satu persatu..mana silapnya tak taw..esok dah rabu pastu khamis ada sedikit majlis menyambut kehadiran 4 guru baru yang akan mencorak didikan anak2 kampung yang tegar menjadi manusia sempurna

soalnya mampukah mereka? setahun sudah aku di sini..mencari rezeki yang halal buat bekalan hari depan..cuma simpanan belum di buat..arghhh aku semacam sakit jiwa memikirkannya..kekadang cemburu rakan sekerja mampu menyimpan dana untuk hari tua..mahu melakukan ibadat hari tua..potong sampai 400 sebulan..mampu pula memakai kereta berjenama..

dengkikah aku? tak jugak tumpang senang melihat org lain senang..sebab dia tidak lokek segalanya..so aku senang melihat org begitu..ni harap je gaji mahal..cecahan 4 angka tapi sedikit amal sudah dijaja..sedikit pemberian kerap di ungkit..ikhlas ke dengan cara begitu?

sedang asyik menghitung hari menunggu detik bahagia..sedikit kegusaran melanda..berdebar2kah?..senangkah? seronok kah? semua tu bercampur..arhhh pedulikan sekali ambil keputusan jgn sekali menoleh lagi..

bukan tak mahu menunggu usia 25 tahun dan selebihnya..mungkin suratan jodoh itu awal..aku tak menolak ataw menyangkal malah senang sgt menerima...mungkin ada hikmah nya.. siapa dambaan hati..kaya kah? beriman kah? ok kah? boleh ke menanggung semua beban tanggungjawab? harap semua nya dimudahkan olehNYA..

ermsss ntahlah takut sangat nanti org kata beria..tpi itulah perasaan buat apa nak sorok..perkara baik..tak mahu melukakan hati si dia lagi..biarlah aku senang bercerita ttg sidia.. bukan memuji setinggi langit jauh sekali memuja..takut apa yang di harap berkecai seperti serpihan kaca di jalanan...

arhhhhh btul ke ni..nk toleh kebelakang sudah terlewat..hanya tawakal..berserah segalanya..dia sungguh sempurna dimata, dan di hati..tak pernah melukakan jauh sekali menguris perasaan kekadang aku yang terleka memuji bekas kekasih..terlihat berkaca hujung kelopak mata lantas memohon maaf..bukan niat mencalar nalurinya hanya sekadar mengimbas duka lama..salah ke?

moga aku diberi kekuatan dan keberkataan..semoga si dia lah pertama dan terakhir..hanya panggilan illahi memisahkan kami...

10 hari lagi..aku bakal bergelar Mrs Faizal...alhamdullilah...

Ya AllahJika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu
Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

3 ulasan:

Hayati berkata...

tahniah...emy&faizal.

EjdeeJasmi berkata...

thanks yat

bekam berkata...

dah nak dekat ni lagi la berdebar rasa di hati kn..xpe2, tu sume dugaan menempuh hari besar dan bersejarah dalam idup kau..ni baru permulaan dan merupakan langkah pertama dalam idup kau..byk lagi dugaan idup ni,pandai2 la kita tempuhi..nway aku harap korang bahagia sampai akhir hayat..