Jumaat, 24 Oktober 2008

~* Sepetang di Butik Pengantin *~

ermsss terfikir sejenak nape la jadi mcm tu kan? kesian aku tgok..yelah muda lagi,kuat lagi tpi yang haram tu gak yang sedap... nape eh aku kata mcm tu?...
semalam ngah sedap lepak kat butik pengantin milik kak shila, member aku dok panjat2 kerusi duk usha pelik je satu port ni..aku yang agak kelaparan sebab seharian tak menjamah nasi uat la bdoh dulu..tanya mana ada kedai makan..kawan aku tunjuk la satu deretan kedai makan berhampiran terminal teksi..disebabkan ujan,mls plak rasa nk pergi..yela hujan kan ..laktu moto scooter buruk aku je dibawak nye..


so teringat la kedai mamak yang berderetan ngan kedai kak shila tu...huhuhu..opssss aku tak mkn kedai mamak ye...hihiii..teringat situ ada jual gardiner 50sen..so aku pon mencicit meredah ujan kesitu..ermsss takder la plak..aku pergi lak kedah runcit AH TAI kat sebelah kedai mamak..uncle yang sinonim ngan senyum panjang nye tu mesti akan tegur aku..almaklumla dulu pelanggan setia..evening uncle,long time not see u ye? how are you..cuba berbasa-basi.. evening..bls uncle tu ngan senyum panjang hingga ketelinga..

beli apa amoi..mau cr roti la uncle..very hungry..hiihii..ok2..ada..wait ha..uncle ambik..wah best ni..lyn lak ngan milo kotak..ermsss..ala topup lak hbis..jenguk lak kedai sebelah takder..so kena la seberang jln...pas beli reload hp..aku pergi balik ke butik kak shila..sambil tue senyum dulu kat uncle mamak tu..semua dh kenal...hihihi..dulukan popular..hihihi perasaan lak...jenguk2 kedai elektrik yang pernah aku uat praktikal time blajo dulu..jumpa la kak ida n kak kinah..lama tol deme ni berkhidmat untuk kedai ni...siap di usik " asal lalu bau nasi minyak..hiiihiii... kad lom siap la..tpi tarikh dh ada..13.12.2008..dtg ye..kadnye menyusul kendian..

ermssss..lama tol aku nk g beli roti..dh singgah merata tempat..deretan kedai tu semua kukenal,dr bos sampai la ke pengawal keselamatan..mana tak ditegur...hiihii..sampai ke kedai kak shila terus buka roti,dan pelawa dua member ku tadi...semua kata kekenyangan so sku bedal sorang je la..bismilah..nyum2..erkkkkk sedap nye...lega lak perut ni dr tadi dok berkeroncong..huhuhu..alhamdullilah..

berbalik pada tadi,asik duk mkn yang sorng kata "jgn tgok lama2 t dtg plak,takut la"...heran gak aku ni...aku pon tny tgok apa wei?...tu ha ada dak2 dok minum arak kat situ..dak2 melayu... ha?! aku pon apa lagi..terjenguk2 kalah leher angsa..dok perhatikan..loh asal tu?..sekejap ketawa,sekejap menggeleng teman2 aku tadi..ko tak perasan ke tadi mamat baju merah tu langgo tiang..loh yeke..asal langgo tak mati terus ujar aku...hihii..geram tol aku tgok..

uwekkk..dengo seseorg sedang muntah..lah mamat baju belang tu dh muntah lak...yang baju merah tadi dk gosok belakang..tolong menolongkan amalan mulia...ermsss apala..yg tolong gosok pon pening..apa lagi yang ngah muntah...

tetiba dtg lak satu kereta ngan 5 anak muda...masuk kekedai tu gak..isk aku kenal dak tu..tu anak urwah ustad **** tu kan? kata kwn ku...ooooo adik ***** aku lak mencelah..minum gak ke?..ntah la..tpi masuk kedai tu la...minum ain lain kot..loh situkan semua kedai cina..apa lgi..

Ya Allah,tol la..seorg dok berpelukkan..laki sama laki tu..dh pening so mana taw dh..janji leh minum..ermsss.aku mls dh nk tgok..kesian lak..apa la nk jadi kan..ibubapa mesti tak tahu yang anak2 tu kaki botol..aku heran gak nape pejbt agama tak serbu..??... tpi kwn aku kata..dh byk kali tapi semua tak serik

mcm kes mat2 dadah la..polis smpai taknk tgkap dh..katanya penjara dh tak muat..biokan jela selagi deme tak uat jenayah merompak,ataw membunuh..yeke ? penjara dh penuh...semua nya bangsa kita..bangsa melayu..

sampai bila nk jadi mcm tukan...ish2..ujan pon dh benti..aku pon dh dpt duit dr kak shila hasil mengedit gambo untuk pengantin..so start moto and balik..pasni aku pasti kesitu...nk tgok lagi...

wallahualam......

Tiada ulasan: